Konfuzius sagt: Wähle einen Beruf, den du liebst, und du brauchst keinen Tag in deinem Leben mehr zu arbeiten.
Visez o şcoală în care să nu se predea, la drept vorbind, nimic. Să trăieşti liniştit şi cuviincios, într-o margine de cetate, iar oamenii tineri, câţiva oameni tineri ai lumii, să vină acolo spre a se elibera de tirania profesoratului. Căci totul şi toţi dau lecţii. Totul trebuie învăţat pe din afară şi pe dinafară, iar singurul lucru care le e îngăduit din când în când e să pună întrebări. Dar nu vedeţi că au şi ei de spus ceva, de mărturisit ceva? Şi nu vedeţi că noi nu avem întotdeauna ce să le spunem? Suntem doar mijlocitori între ei şi ei înşişi… Stări de spirit, asta trebuie dat altora; nu conţinuturi, nu sfaturi, nu învăţături.” – Constantin Noica

Mittwoch, 13. Oktober 2010

Predarea limbilor străine - Noi tehnologii



Noi tehnologii
"Tehnologiile informaţiei şi comunicării (TIC) oferă cursanţilor şi cadrelor didactice, mai mult ca niciodată, posibilitatea de a intra în contact direct cu limba de interes şi cu comunităţile lingvistice respective.

Metodele de învăţare on-line, care se bazează pe utilizarea internetului şi pe metode de lucru care încurajează colaborarea, influenţează metodele de învăţare şi predare. Cursanţii pot exersa limba străină pe care o învaţă prin comunicare directă cu vorbitori nativi, utilizând diverse instrumente, cum ar fi spaţiile de chat special destinate celor care învaţă limbi străine.

Metoda de învăţare mixtă combină tehnicile de învăţare în clasă sau de învăţare fără profesor cu instrumentele de învăţare on-line. Metoda de învăţare în tandem îi ajută pe cursanţi din ţări diferite să colaboreze pentru a învăţa limba celuilalt. Utilizarea e-mailului facilitează schimburile reale şi virtuale între cei care învaţă limbi străine, indiferent de educaţia primită şi de formarea profesională urmată.
TIC reprezintă un instrument deosebit de util pentru:

1. motivarea cursanţilor şi a cadrelor didactice;
2. furnizarea de modele autentice de comunicare în limba ţintă;
3. furnizarea de conţinut pentru programa de învăţământ;
4. mijlocirea accesului la cultura de interes;
5. promovarea inovării pedagogice;
6. facilitarea schimbului de metode didactice;
7. consolidarea strategiilor de tratare a informaţiei şi dezvoltarea creativităţii (caută/ alege/ procesează/ extrage/ comunică/ prezintă/ creează ...
8. oferirea de posibilităţi tuturor (de exemplu, alocând sarcini diferenţiate pentru cursanţii cu nevoi speciale);
9. garantarea flexibilităţii, în ceea ce priveşte timpul şi locul, pentru accesul la învăţarea limbilor străine.

Iniţiativele UE în sprijinul noilor tehnologii

Planul de acţiune al UE pentru perioada 2004-2006 („Promovarea învăţării limbilor străine şi a diversităţii lingvistice”) subliniază rolul utilizării noilor tehnologii în facilitarea învăţării cât mai multor limbi. Internetul este o sursă preţioasă de acces la toate limbile, incusiv limbile minoritare, regionale sau ale migranţilor.

Programul de învăţare de-a lungul vieţii oferă o largă paletă de acţiuni destinate să sprijine învăţarea şi predarea limbilor străine, inclusiv subvenţii pentru proiecte de schimb de experienţă care pot include o componentă TIC importantă pentru a le permite cursanţilor să comunice în limba pe care o învaţă şi să o exerseze.

ICT4LT pune la dispoziţie o colecţie gratuită de module de formare în domeniul TIC pentru profesorii de limbi străine, fiind rezultatul unui proiect finanţat de Comisia Europeană: toate modulele de formare sunt constant revizuite şi actualizate."

sursa : http://ec.europa.eu/education/languages/language-teaching/doc44_ro.htm

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen